pondělí 2. července 2012

"čerstvý sýr" bez sýra


mám jeden oblíbený blog (nejen) s jídlem, vegan guerilla. ale mě baví hlavně to jídlo. super recepty, krásné fotky a mě se vždycky sbíhají sliny. koupila jsem si velký bílý sojový jogurt a bála jsem se, že bych ho nestihla sníst a tu jsem se vzpomněla na recept na "čerstvý sýr" z jogurtu. nebylo co řešit, hned jsem to musela ozkoušet.

a tady recept. je to jednoduché. sojový jogurt (neslazený) nalijeme do čisté utěrky, plátna nebo něčeho podobného. hlavně ta látka nesmí mít moc velká oka, čím pevnější, tím lépe - jinak se může stát, že celý jogurt proteče. já použila látkový ubrousek. lehce vymačkat vodu, já jsem se na to vykašlala, protože mi jogurt začal protékat a pověsit přes misku nebo podobně a 2-3 dny nechat v lednici vykapat. pak už jen stačí smíchat s čerstvými bylinkami podle chuti, osolit, opepřit, zakápnout citronem. dále podle chuti můžeme přidat česnek, chilli a nebo prostě to, na co máme chuť. a pak už jen dobrou chuť. já si teda pošmákla.

1 komentářů:

Kris Tozkousne řekl(a)...

Skvělé, protože já fakt nevím, co s tím bílým sojovým jogurtem provést. A i blog je fajn, jen musím oprášit znalost němčiny :) konečně důvod proč ten jazyk neignorovat

Okomentovat