pondělí 26. prosince 2011

ekologická stopa

udělala jsem si malý test a zjišťovala, jaká je moje ekologická stopa - tady si to můžete zkusit. ekologická stopa je uměle vytvořená jednotka, která (zjednodušeně řečeno) určuje, kolik hektarů potřebuje člověk pro svůj život. jednotka v sobě obsahuje vše od získání potravin, dopravu až po odpad, který člověk vyprodukuje. a tady je můj výsledek:


moje osobní spotřeba je 3,7 ha, přitom udržitelná stopa obnáší 1,8 ha. to je smutné, velmi smutné. žiju si tak, jako bychom měly planety dvě. co je ale ještě víc znepokující je fakt, že český národní průměr leží někde okolo 5,7 ha, tedy jako bychom měly 3 a čtvrt planety. jsou věci, které můžu ovlivnit těžko, jsou věci, které ovlivnit můžu. za poslední rok se mi podařilo moji ekologickou stopu snížit asi o půl planety. nedám se, budu se snažit dál. tak schválně, jak dopadnu za rok?

5 komentářů:

ochwey řekl(a)...

velké díky za tip za zajímavý test a poznatky.. jsem na tom přibližně stejně.
a přeju krásný nový rok!

Anonymní řekl(a)...

uf, mám to taky podobně=( na druhou stranu - jde to vůbec tak moc se snažit a nic nechtít v dnešní době? snad ano.. budu se pokoušet s tebou!

Ondras řekl(a)...

Tak mám taky 2,02. To by mě zajímalo, kolik má člověk, co jezdí autem (které nemám) a létá letadlem (kterým nelítám). Jednou jsem viděl dokument o nějakém eko páru, co si všechno pěstoval sám, všechno třídil, kompostoval a tak. Ale letěli na Nový Zéland. A pak jim ti reportéři řekli, že tím zamořili planetu tolik, jako kdyby se na celej eko život vyprdli. A pak se ti dva málem podřezali a byl konec.

potvůrka řekl(a)...

Létání je extrémní zátěž. Já většinou jednou do roka někam letím, autem jezdím a do nedávna jsem ho dokonce i vlastnila. Vím, čím se mi podařilo snížit svoji stopu oproti minule. Přestala jsem jíst maso a téměř jsem vypustila věškeré živočišné produkty. Ale co dělat dál? Opravdu nevím. A dopadnout jako ten ekopár (a pak se skoro podřezat) se mi nechce. Určitou formu konzumu mám prostě ráda.

Ondras řekl(a)...

No jo, tak to maso zas asi dělá hodně. Já ho jim, ale rád bych to nějak omezil. Ale bez podpory okolí na to nemám.

Okomentovat